چه می شود اگر به شما بگویم که مراحل خاص و مشخصی برای برقراری رابطه بهتر وجود دارد؟


دکتر جان گوتمن پس از گذراندن بیش از چهار دهه در مورد مطالعه مؤلفه های ایجاد مشارکت پایدار و موفق ، کشف کرد که چه زوج هایی می توانند برای هموار کردن راه رسیدن به ازدواج و حفظ روابط ایده آل خود انجام دهند.


یک افشاگری که از تحقیقات وی حاصل شده است این ایده است که لحظات کوچک و عمدی وزن بیشتری را نسبت به حرکات منزوی و برون گرا در هنگام ایجاد طول عمر عاطفی در روابط شما دارند. شعار دکتر گوتمن "اغلب چیزهای کوچک" است.


این بدان معنا نیست که نباید شریک زندگی خود را برای یک شب در شهر بیرون بکشید یا آنها را برای یک استراحت آخر هفته عاشقانه به یک مجموعه ساحلی منتقل کنید. چیزهای بزرگ نیز مهم هستند. یادآوری این است که از چیزهای کوچک قدردانی کنیم.


پیشنهادها بلوک ساختاری روابط است

گوتمن در كتاب خود با عنوان «درمان روابط» ، اصطلاح «پیشنهاد» را برای تبادل ارتباط عاطفی در روابط توصیف می كند. نمونه ای از مناقصه و پاسخ این تبریک ساده "سلام ، امروز چطور کار می کنی؟" با "خوب انجام داد! و شما چطور؟"


پیشنهادات می تواند از تلاشهای اساسی برای اتصال ("آیا شما آن را دیدید؟") برای بیان عمیق تر آسیب پذیری های عاطفی ("آیا من یک شوهر خوب هستم") باشد. پیشنهادها ساختار اصلی روابط است و توانایی ما برای "چرخش به سمت" و پذیرش آنها به این بستگی دارد که چقدر به شریک زندگی خود دلبسته می شویم.


پذیرش پیشنهادات باعث ایجاد ارتباط می شود. پیشنهادهای گم شده منجر به قطع ارتباط می شوند. به پیشنهادها بعنوان برداشت و واریز به حساب بانکی احساسی روابط خود فکر کنید.


من با یک زوج ، تانیا و بارت آشنا شدم ، که در آن به سرعت آشکار شد که "مسائل ارتباطی" آنها در واقع مشکلات عمیق و ریشه ای نبوده ، بلکه لحظه هایی از استقبال از دست رفته برای پیشنهادات یکدیگر است.


تانیا می خواست چقدر ناامید کننده باشد که به خانه بارت برگردد ، که با تماشای نتفلیکس بر روی آیپد خود ، از روز شلوغ خود به عنوان وکیل مالیاتی دلسرد می شد.


تانیا در مورد چگونگی راه رفتن در در خانه و فریاد از ورودی "هی عزیزم ، من خانه هستم" صحبت کرد بدون اینکه پاسخ دهد. او ابراز کرد که چه حسی برای او احساس ناراحتی می کند و اعتراض به نارضایتی را که نسبت به او ایجاد کرده بود به دلیل عدم اذعان به او اعتراف کرد. او شروع به نوشتن فیلم نامه ای در ذهن خود کرد که بارت به او اهمیتی نمی داد. تانیا به دلیل این پیشنهادهای از دست رفته برای برقراری ارتباط ، احساس کمبود در روابط خود کرده بود.

با تحقیق در مورد این پویا ، بارت تشخیص داد که توانایی وی برای درج پیشنهادات تانیا برای اتصال چقدر مهم است. او موافقت كرد كه وظیفه گوش كردن به پیشنهادهای خود را به عهده بگیرد و تمام تلاش خود را برای پاسخگویی انجام دهد.


هر روز آن هفته دیگر ، او آماده بود. او حتی گزارش داد که چه حسی دارد که از هنگام عبور از در ، آماده سلام و احوال پرسی تانیا باشد ، و چقدر عالی بود که وقتی چند ثانیه توجهش را به او داد ، چهره اش را روشن کرد. "من می توانم بگویم که در مورد نیازمند بودن یا جلب توجه او نبود. او واقعاً می خواست مرا ببیند. این احساس خوبی داشت. "


پس از چند هفته انجام این کار ، بارت اظهار داشت که خودش را از پاسخ های ساده به تانیا فارغ التحصیل شده است. شب قبل از آخرین جلسه ما ، تانیا از طریق درب شام پختن بارت برای آنها در آشپزخانه قدم زد.


من به یاد می آورم که اشک در چشمان او به یاد می آورد که بارت به او گفت: "سلام شکر! یادم است شما گفته اید که می خواستید آن دستور العمل جدیدی برای تهیه روغن بادام زمینی مرغ را امتحان کنید. فکر کردم شاید امشب آرامش داشته باشم.


کلید موفقیت در ایجاد موفقیت در توانایی شما در پاسخگویی و همچنین توانایی متقابل شما در تأیید تفاوتهای شما نهفته است. این در مورد مجبور کردن خود به توافق نیست با همه مواردی است که شریک زندگی تان بخاطر تنظیم نیازهایشان درخواست می کند. این در مورد تأیید پیشنهاد و پاسخگویی از طریق احترام است ، که می تواند با موفقیت اتفاق بیفتد حتی در مخالفت.


مناقصه ها یک قدم روابط شما را تقویت می کنند. با قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر ، می توانید تعاملاتی در ارتباط ایجاد کنید که منجر به ایجاد رابطه ای با عشق ، احترام و تأیید شود.


The Marriage Minute یک خبرنامه جدید ایمیل از مؤسسه گوتمن است که در 60 ثانیه یا کمتر از ازدواج شما را بهبود می بخشد. بیش از 40 سال تحقیق با هزاران زوج یک واقعیت ساده را ثابت کرده است: چیزهای کوچک اغلب با گذشت زمان می توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. یک دقیقه؟ در زیر ثبت نام کنید


منبع : sanykala