وقتی درگیر شدیم ، تکالیفمان را انجام دادیم تا به ما در آماده شدن برای ازدواج کمک کنیم. ما مقاله می خوانیم. با دوستان متاهل صحبت کردیم. همه سؤالات را از یکدیگر پرسیدیم. و حتی اگر ما در مورد رویاهای یکدیگر صحبت های گسترده ای کرده بودیم و فکر می کردیم در همان صفحه هستیم ، ما نبودیم. نه دقیقا.


مدتی طول کشید تا درک کنیم که اگرچه ما در همان رویاها مشترک هستیم ، اما ما همان جدول زمانی را به اشتراک نمی گذاریم. از بعضی جهات که به نظر می رسد ما اصلاً خواب مشابهی با هم نداریم. ما باید یک قدم عقب برداریم و عمداً به ویژگیهای چگونگی دیدن هر یک از ما آینده خود بپردازیم.


به عنوان مثال ، هر دو ما می خواهیم روزی صاحب خانه شویم ، اما برای دیوید همیشه اولویت اصلی بوده است. برای او داشتن یک خانه اولین قدم اساسی در جهت رسیدن به همه رویاهای دیگر اوست - شروع خانواده ، پیوستن به یک جامعه و رشد اقتصادی به اندازه کافی پایدار برای لذت بردن از اوقات فراغت و اوقات فراغت.


کنستانتینو می خواهد خانه ای نیز داشته باشد ، اما او به این که چه زمانی یا چگونه اتفاق می افتد وابسته نیست. او که سالها در نیویورک زندگی می کرده است ، عادت کرده است به سبک زندگی آپارتمانهای نابسامان بپردازد. برای او داشتن یک خانه یک رویا به صورت انتزاعی است.


سفر بین المللی ، با این حال ، رویائی است كه كنتستینو امیدوار بود در سالهای اولیه ازدواج ما تحقق یابد. لندن ، لیسبون ، پاریس ، پراگ. کنستانتینو می خواهد همه آنها را ببیند.


هر دو به 40 فشار می آوریم ، و ده ها مکان وجود دارد که دوست داریم با هم ببینیم ، در حالی که هنوز استقامت لازم را برای کوله پشتی و مسافرتهای سخت داریم.


دیوید در جوانی بسیار بیشتر از کنستانتینو سفر کرد ، و همان احساس فوریت را برای دیدن جهان احساس نمی کند. اگرچه او عاشق مسافرت است ، اما دیوید ترجیح می دهد که وقت و منابع خود را به عنوان یک خانواده ثبات کند. او نه تنها سفر را به عنوان یک رویا ، بلکه به عنوان یک تجمل نیز می بیند.


و ما هر دو بچه ها می خواهیم ، اما ما در مورد زمان و چگونگی تأثیر آن روی رویاهای دیگر ما عمیقا صحبت نکرده ایم. ازدواج در سنین بالاتر از بسیاری جهات شگفت انگیز است ، اما جدول زمانی را پیچیده می کند. این ترس وجود دارد که ما درباره آن زیاد صحبت نمی کنیم: تحقق فزاینده ای که ممکن است برای تحقق هر رویایی به آن نرسیم.


چگونه زوجین وقتی رویاهای یکسانی دارند اما جدول زمانی متفاوت دارند؟


هنر سازش

مانند بسیاری از جنبه های رابطه ، به سازش نیاز دارد. برای دستیابی به سازش ، دکتر جان گوتمن می گوید ما باید نیازهای اصلی خود را تعریف کنیم و مایل به پذیرش نفوذ باشیم. این در عمل چگونه به نظر می رسد؟


رویای اصلی دیوید داشتن یک خانه است ، اما او نسبت به کی انعطاف پذیر است. او ممکن است موافقت کند که مالکیت خانه را برای یک سال دیگر خاموش کند ، بنابراین ما پول لازم برای سفر بزرگ بین المللی را داریم.


رویای اصلی کنستانتینو دیدن جهان است ، اما او ممکن است برخی از مقصد سفر خود را به تعویق اندازد تا ما بتوانیم با پرداخت پیش پرداخت در یک خانه پس انداز کنیم. او همچنین می تواند به دیوید كمك كند تا بودجه را ترك كند تا پس انداز بیشتری برای ما داشته باشد تا سریعاً به رویاهای خود برسیم.


یک مورد که ما از این تجربه یاد می گیریم این است که سؤالات بهتری بپرسیم. به عنوان مثال ، سؤال "آیا شما بچه ها می خواهید؟" برای پاسخگویی به چنین موضوعی پیچیده و مهم کافی نیست.


لازم است با این موارد پیگیری شود: چند نفر می خواهید؟ چه زمانی آنها را می خواهید؟ آیا فرزندخواندگی را در نظر می گیرید؟ چگونه می بینید که ما آنها را تا مدرسه ، ارزش ها و دین افزایش می دهیم؟


هر دو ما از سوابق روزنامه نگاری ناشی می شویم ، بنابراین به خوبی با هنر پرسیدن سؤالات باز آشنا هستیم. ما فقط در استفاده از این تکنیک در ازدواج خود خوب نبوده ایم.


ما همچنین می بینیم که یادگیری جزئیات پیچیده رویاهای یکدیگر در یک مکالمه اتفاق نمی افتد. یادگیری اعماق قلب کسی ، جایی که رویاها در آن زندگی می کنند ، طول می کشد.


رویاها با گذشت زمان دگرگون می شوند و ما باید مایل به کنار هم باشیم. در جلسه هفتگی دولت اتحادیه ، تصمیم گرفتیم که از این پس ما فقط در مورد وضعیت روابط خود صحبت نکنیم - ما در مورد وضعیت رویاها صحبت خواهیم کرد.


منبع : sanykala