البته تفاوت زیادی بین صعود به دنالی در بهار و صعود از صخره های آلپ نیوزیلندی رو به شمال در ژانویه وجود دارد، اما مفاهیم کلی لایه بندی لباس در اکثر سناریوهای کوهنوردی صدق می کند.



Mont PowerDry Baselaye

لایه های پایه کوهنوردی

مردانه Mont PowerDry و زنانه Mont PowerDry: اینها برای همه مناسب نیستند، اما حرارتی فوق العاده هستند. آنها تقریباً بلافاصله گرم و خشک می شوند و بسته به دمایی که با آن مواجه خواهید شد، در یک گزینه سنگین و سبک هستند.

پیراهن آستین بلند Arc'teryx Elaho (مردانه) / Arc'teryx Fernie Long-Sleeved Shirt (زنانه): معمولاً نادیده گرفته می شود، داشتن یک پیراهن آستین بلند برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی خوب است. این یکی سبک و کشدار است.



کوهنوردی لایه های میانی

این جایی است که بسته به دمایی که احتمالاً با آن مواجه می شوید، می توانید واقعاً لایه لایه کنید. گزینه های زیادی برای فهرست وجود دارد، اما در اینجا چند توصیه وجود دارد:



Rab Power Grid Hoody مردانه و Rab Power Grid Hoody زنانه – پشم گوسفند بسیار کشسان و گرم و سبک وزن. این یک کاپوت نیز دارد که می تواند درست زیر کلاه شما قرار گیرد، بنابراین می توانید کلاه را پشت سر بگذارید. همچنین ببینید: Outdoor Research Radiant Hybrid Hoody و Outdoor Research Radiant LT

Outdoor Research Ascendant Hoody مردانه و Outdoor Research Ascendant Hoody زنانه - کمی گرمتر از پشم های سبک وزن بالا و با پارچه بیرونی و کششی مقاوم در برابر آب و هوا، این گزینه عالی برای ست کردن و فراموش کردن برای هوای سردتر یا برای استفاده بدون ژاکت است. بالای سر

Rab Xenon Hoody مردانه و Rab Xenon Hoody زنانه – یک ژاکت پف دار عایق بندی شده مصنوعی که هنگام لایه بندی نیز به خوبی عمل می کند، این گزینه عالی برای یک لایه میانی بسیار سرد است.



ژاکت مافوق صوت مونت

لایه بیرونی کوهنوردی

ویژگی های مهم برای یک ژاکت آلپاین، یک کاپوت است که به راحتی روی کلاه ایمنی شما قرار می گیرد و جیب هایی که مانع از مهار شما نمی شوند.


ژاکت های سخت متنوع تر هستند و محافظت بهتری در برابر آب و هوا ارائه می دهند:


ژاکت مونت سوپرسونیک (موجود در مردانه و زنانه – یک ژاکت عالی که وزن، ویژگی‌ها و عملکرد را متعادل می‌کند. مونت سوپرسونیک دارای تمام ویژگی‌هایی است که یک ژاکت آلپاین نیاز دارد و همچنین دارای زیپ‌هایی برای تهویه است. فوق‌العاده ضد آب و قابل تنفس است. همچنین مشاهده کنید. : ژاکت Maximus Outdoor Research (ژاکت کوهنوردی با ویژگی های کامل، فقط برای مردان موجود است) یا Outdoor Research Optimizer (ژاکت سبک تر بدون زیپ گودال، موجود در مردانه و زنانه).


ژاکت‌های سافت‌شل بهتر نفس می‌کشند و عموماً کشش‌تر هستند، اما به اندازه ژاکت‌های سخت مقاوم در برابر هوا نیستند:


کت مردانه Rab Kinetic Plus و کت زنانه Rab Kinetic Plus – فوق العاده سبک، کششی، قابل تنفس و در واقع ضد آب، این یک ژاکت نرم آلپاین است. همچنین کت (هر دو گرمتر) Arc'teryx Gamma MX (موجود در مردانه و زنانه) یا کت مردانه Rab Vapor Rise و کت زنانه Vapor Rise را ببینید.



پاها

به طور کلی، من شلوار نرم می پوشم. اینها حرکت بهتری نسبت به شلوارهای ضدآب دارند و من متوجه می شوم که عدم ضد آب بودن من را آزار نمی دهد.


شلوار Iceline Versa Research Outdoor (موجود در مردان و زنان) – این شلوارها به طور خاص برای کوهنوردی طراحی شده‌اند، این شلوارها از پارچه‌های کشسانی استفاده می‌کنند و دارای پدهای خراش‌دار روی کاف هستند تا کرامپون‌ها را سوراخ نکنند.

همچنین ببینید: شلوار سیرک تحقیقاتی Outdoor (موجود در مردان و زنان)، شلوار Rab Defendor (فقط در مردان موجود است) یا شلوار تحقیقاتی Outdoor Ferrosi (بسیار نازک‌تر، اما برای روزهای گرمتر مناسب است؛ در مردان و زنان موجود است).

برای گزینه کامل ضد آب، نمی‌توانید از شلوارهای Mont Supersonic (در مردان و زنانه موجود است) عبور کنید - این شلوار ضد بمب است.




کاپشن پفی مخصوص کوهنوردی

ژاکت های عایق در این مقاله با جزئیات ذکر شده اند، اما در اینجا دو گزینه خوب دیگر (در زیر) وجود دارد. بیشتر ژاکت های پف دار فقط در مردان موجود است. اما خرید ژاکت های پف دار بزرگ رایج است تا بتوانید آن ها را روی تمام لایه های دیگر خود بپوشید (فکر کنید کت های سرد). بنابراین، داشتن تناسب خوب مهم نیست. از آنجایی که ژاکت خود را در پشتی می پوشید، مطمئن شوید که زیپ آن یک زیپ دو طرفه است تا بتوانید آن را از پایین باز کنید تا به تسمه و دستگاه بند خود دسترسی داشته باشید.


ژاکت Rab Photon X - یک ژاکت مصنوعی بسیار گرم و بادوام که از نظر گرما شبیه به ژاکت Mont Icicle Down است.

Rab Xenon - گرمای مشابه Mont Neon Down Hoody.

کوله پشتی کوهنوردی استوک


کوله پشتی کوهنوردی ساخت ایران


بهترین کوله پشتی کوهنوردی


کوله پشتی


قیمت کوله پشتی کوهنوردی یک روزه


کوله پشتی کوهنوردی ترب


کوله پشتی کوهنوردی کودک


کوله پشتی کوهنوردی امریکایی