آیا زگیل ها از بین خواهند رفت؟

تحقیقات اخیر

آیا درمان لازم است؟

گزینه های درمان

اگر درمان نشود

جلوگیری از انتقال

چشم انداز

زگیل تناسلی چیست؟


اگر متوجه برآمدگی‌های صورتی ملایم یا گوشتی در اطراف ناحیه تناسلی خود شده‌اید، ممکن است در معرض شیوع زگیل تناسلی باشید.


زگیل تناسلی زائده‌هایی شبیه گل کلم هستند که توسط انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شوند. HPV شایع ترین بیماری ویروسی قابل انتقال از راه جنسی در ایالات متحده است.


آیا زگیل ها از بین خواهند رفت؟

اگرچه HPV در همه موارد قابل درمان نیست، زگیل تناسلی قابل درمان است. شما همچنین می توانید دوره های زمانی طولانی را بدون شیوع سپری کنید، اما ممکن است نتوان برای همیشه از شر زگیل خلاص شد.زگیل تناسلی در زنان



این به این دلیل است که زگیل تناسلی تنها یک علامت HPV است که ممکن است برای برخی به یک عفونت مزمن و مادام العمر تبدیل شود.


برای کسانی که عفونت HPV را پاک می کنند، احتمال ابتلا به عفونت از سویه مشابه یا متفاوت وجود دارد. شما حتی می توانید به عفونت چندین سویه به طور همزمان مبتلا شوید، اگرچه این امر کمتر رایج است.


بنابراین حتی با درمان، زگیل تناسلی ممکن است در آینده عود کند. این بستگی به این دارد که آیا شما واکسینه شده اید یا خیر، سیستم ایمنی شما چقدر خوب کار می کند، نوع HPV شما و میزان ویروسی که دارید (بار ویروسی).


برخی از سویه ها پرخطر هستند و با تشکیل بعدی کارسینوم سلول سنگفرشی (سرطان) مرتبط هستند و حتی ممکن است تا زمانی که ضایعات پیش سرطانی یا سرطانی ایجاد نشود، ندانید که آیا یک سویه HPV پرخطر دارید یا خیر.


تحقیق به ما چه می گوید؟

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عفونت‌های HPV در 10 تا 20 درصد از افرادی که به آن مبتلا می‌شوند، به‌طور پنهان باقی می‌ماند، در مقابل 80 تا 90 درصدی که ویروس را ظرف دو سال پس از عفونت پاک می‌کنند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، حدود 90 درصد از عفونت‌های HPV در عرض دو سال از بین می‌روند.


با این حال، برخی عوامل خطر عدم از بین رفتن عفونت را افزایش می دهند. اینها شامل داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، ابتلا به سایر عفونت های مقاربتی (STIs)، مصرف الکل، کشیدن تنباکو و داشتن سیستم ایمنی سرکوب شده است.


مطالعه اخیر منتشر شده در دسامبر 2017 نشان داد که بیش از 200 گونه ژنتیکی مجزا از HPV وجود دارد. این مطالعه عفونت HPV را در مردان بین سنین 18 تا 70 سال واکسینه نشده مورد بررسی قرار داد.


آنچه در این مطالعه مشخص شد این بود که عفونت HPV به شدت خطر ابتلا به عفونت در آینده توسط همان سویه را افزایش می دهد.


محققان بر روی سویه 16 تمرکز کردند که مسئول اکثر سرطان های مرتبط با HPV است. آنها خاطرنشان کردند که عفونت اولیه احتمال یک ساله عفونت مجدد را 20 برابر می کند و احتمال عفونت مجدد دو سال بعد 14 برابر بیشتر می شود.


محققان دریافتند که این افزایش خطر در مردان بدون توجه به اینکه آیا آنها از نظر جنسی فعال هستند رخ می دهد. این نشان می دهد که عفونت مجدد از انتشار ویروس به قسمت های مختلف بدن، فعال شدن مجدد ویروس نهفته (یعنی ویروسی که هنوز در بدن است) یا هر دو ناشی می شود.


با این حال، راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به HPV وجود دارد.


با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، مطمئن ترین راه برای جلوگیری از عفونت HPV، پرهیز از فعالیت جنسی است. CDC همچنین استفاده از کاندوم و محدود کردن تعداد شرکای جنسی را به عنوان راه هایی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت HPV پیشنهاد می کند. همچنین، این سازمان واکسیناسیون در سنین پایین‌تر را برای کمک به محافظت در برابر سویه‌هایی که باعث اکثر زگیل‌ها و سرطان می‌شوند، توصیه می‌کند.

پماد برای درمان زگیل تناسلی


درمان همیشگی زگیل تناسلی


قرص درمان زگیل تناسلی


درمان زگیل تناسلی با واجبی


درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب


متخصص زنان برای درمان زگیل تناسلی


درمان زگیل تناسلی با سیر


زگیل تناسلی مردان


درمان قطعی زگیل تناسلی


عکس واضح از زگیل تناسلی مردان


زگیل تناسلی خفیف


زگیل تناسلی در دختر مجرد


تشخیص زگیل تناسلی با سرکه


آنژیوکراتوم تناسلی


تفاوت خال گوشتی و زگیل تناسلی


درمان قطعی زگیل تناسلی


راه انتقال زگیل تناسلی


پماد برای درمان زگیل تناسلی


پماد آسیکلوویر برای زگیل تناسلی


قرص درمان زگیل تناسلی


اسید سالیسیلیک برای زگیل تناسلی


عنبر نسارا و زگیل تناسلی


درمان زگیل تناسلی با واجبی


تفاوت خال گوشتی و زگیل تناسلی


لیزر زگیل تناسلی


درمان زگیل تناسلی


عکس زگیل تناسلی


درمان زگیل


زگیل تناسلی در مردان


زگیل تناسلی در زنان


زگیل تناسلی


زگیل تناسلی زنان


زگیل


درمان قطعی زگیل تناسلی


زگیل آلت تناسلی


زگیل تناسلی چیست ؟


علائم زگیل تناسلی


زگیل مقعدی


شکل ظاهری ظاهری زگیل تناسلی


بیماری hpv چیست ؟