فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی در تهران: دقیقاً مانند پوست صورت و بدن شما ، پوست سر شما نیز به TLC زیادی نیاز دارد تا قفل های سالم و سرحال تری رشد کند. اگرچه بله ، ممکن است نیاز به پوست سر شما چند دقیقه بیشتر به برنامه دوش گرفتن شما بیافزاید ، اگر این کار را شروع به مشاهده موهای پر و پر از پوست ، بدون پوسته و براق تر از قبل کنید ، این عمل کوچک مراقبت از خود ارزش آن را خواهد داشت.


پوست سر سالم چگونه به نظر می رسد؟

با توجه به اینکه پوست سر شما با جنگلی از مو پوشانده شده است ، تشخیص اینکه آیا پوست سر شما در اوج سلامتی و خوشبختی است یا خیر ممکن است دشوار باشد - اما قابل ارزیابی است. دکتر میشل گرین ، متخصص پوست با تاییدیه هیئت مدیره در نیویورک ، توضیح می دهد: "حفظ سلامت پوست سر بسیار مهم است ، زیرا در اینجا محل قرارگیری فولیکول های مو و رشد موهای شما است." "یک پوست سر سالم باید بدون پوسته پوسته شدن ، تحریک یا قرمزی باشد ، و نباید از خشکی ، هیچ نشانه ای از عفونت یا اختلال در پوست سر باشد."


هرگونه خارش ، سوزش یا احساس سوزش ممکن است نشانه هایی از پوست ناسالم باشد. دکتر کاری ویلیامز ، متخصص جراحی زیبایی ، دارای آرایشی دارای مجوز ، متخصص زیبایی و عضو از عضو شورای متخصص حلقه DevaCurl.


نگرانی های رایج پوست سر

اگر پوست سر شما احساس خشکی و خارش می کند


... ممکن است لازم باشد که چه چیزی باعث خشک شدن پوست شما می شود. خشکی پوست پوست در اثر تحریک و پوسته شدن پوست آن ناحیه ایجاد می شود - به دنبال پوسته های شل و سفید و پودری باشید که در مو نشسته اند. دکتر ویلیامز می گوید: "خشکی پوست سر می تواند در اثر سرما ، هوای خشک یا واکنش آلرژیک یا درماتیت تماسی به محصولاتی که روی پوست سر خود استفاده می کنید ، ایجاد شود." "شما می توانید از طریق شامپوها ، ژل ها ، اسپری ها و نرم کننده ها واکنش تحریک کننده داشته باشید."


اگر متوجه پوسته های تی شرت مشکی خود می شوید


... ممکن است شوره داشته باشید. پوسته های شوره ، سلول های پوستی هستند که به رنگ سفید یا مایل به زرد هستند. این حالت به دلیل داشتن بیش از حد روغن روی پوست سر ایجاد می شود - چربی بیش از حد باعث تجمع سلولهای پوستی می شود و بعداً ریزش می کند. دکتر گرین می گوید: شوره سر شما می تواند در نتیجه یک اختلال پوست سر ، مانند پسوریازیس یا اگزما ، یا "بیش از حد مالاسزیا (قارچی مانند مخمر) باشد [که] می تواند باعث ایجاد شوره شود." از دیگر عوامل موثر در ایجاد شوره سر می توان به عدم شستشوی کافی موها ، استرس ، هورمون ها ، تغییرات سن و دما (مانند هوای سرد) اشاره کرد.


اگر با تجمع بیش از حد روغن و محصول روبرو هستید


... ممکن است بخواهید برنامه مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. دکتر ویلیامز می گوید: "تجمع محصول در پوست سر زمانی اتفاق می افتد که پوست سر به طور منظم به طور کامل تمیز نشود." "یک درمان سریع و آسان استفاده از یک شامپوی شفاف کننده در رژیم مراقبت از مو است." هنگام استفاده از شامپو شفاف ، حتماً آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید و با لبه های نوک انگشتان خود را کاملاً ماساژ دهید ، به این ترتیب جمع شدن محصول به آرامی از پوست سر پاک می شود.


اگر بیش از آنچه دوست دارید پوست سر خود را ببینید


... ممکن است از ریزش مو رنج ببرید. ریزش مو زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو به آرامی جمع می شوند و باعث خشک شدن پوست سر می شوند و باعث آسیب بیشتر به فولیکول های مو می شوند. دکتر گرین می گوید: "وقتی این اتفاق می افتد ، موها به تدریج نازک می شوند تا زمانی که کاملاً رشد نکنند."


ریزش مو می تواند در نتیجه عوامل وراثتی ، تغییرات هورمونی یا تکنیک های حالت دهنده تهاجمی - یا مسائل کوتاه مدت بیشتر باشد. دکتر ویلیامز می گوید: "بیشتر اشکال ریزش موی غیر زخمی ناشی از تغییرات رژیم غذایی ، داروها یا بیماری موقتی است و وقتی بدن به تعادل برسد ، موها دوباره رشد می کنند."


بهترین محصولات برای پوست سر سالم

مهم نیست که با کدام مشکل دست و پنجه نرم می کنید - یا حتی اگر پوست سر شما به طور معمول سالم باشد - درمان های منظم می توانند از بالاترین فرم پوست شما اطمینان حاصل کنند. برای تقویت موهای سالم و سالم از ریشه ، یکی از محصولات مورد علاقه پوست سر ما را امتحان کنید: